skip to Main Content

Καθαρίζοντας τον λόφο Λεβίδη

Γράφει η: Σοφία Καλλιώρα

 

Καθαρίζοντας τον λόφο Λεβίδη

Τετάρτη Δημοτικού

Σχολή Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου

Οι μαθητές μαζί με την δρ. Τζέιν Γκούντολ. Σχολή Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου.

   Την περσινή  χρονιά (2016-2017) οι μαθητές της Δ΄τάξης της Σχολής Ι.Μ.Παναγιωτόπουλου συμμετείχαν στο παγκόσμιο δίκτυο δράσης ROOTS & SHOOTS. Αφού οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν σχετικά με το πρόγραμμα από τους εκπροσώπους του ROOTS & SHOOTS στην Ελλάδα, αποφασίσαμε να ενημερώσουμε τους μαθητές και να ξεκινήσουμε τις δράσεις μας.  

   Αρχικά, προκειμένου να εμπνεύσουμε τα παιδιά μιλήσαμε για την ιστορία της Dr. Jane Goodall και τις δράσεις της παγκοσμίως. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με το έργο της και θέλησαν να της μοιάσουν αλλάζοντας κάτι γύρω τους. Έτσι, με κέφι και όρεξη θέλησαν να λύσουν τα προβλήματα της περιοχής γύρω από το σχολείο μας. Χαρτογράφησαν την περιοχή της Παλλήνης και εντόπισαν τα περιβαλλοντικά προβλήματα. Αφού συγκέντρωσαν όλα τα θέματα, ψήφισαν το σημαντικότερο για αυτά το οποίο ήταν ο λόφος Λεβίδη. Ο λόφος αυτός συγκεντρώνει αρκετά προβλήματα, όπως ρύπανση από σκουπίδια, κίνδυνος πυρκαγιάς, αδέσποτα ζώα κ.α.

Οι μαθητές επισκέφθηκαν το λόφο Λεβίδη. Σχολή Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου

Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε ομάδες ανάλογα με τα ενδιαφέροντα κάθε παιδιού. Από την πλευρά των εκπαιδευτικών υπήρχε άγχος σχετικά με την κατανομή των ατόμων. Πριν το πρόγραμμα οι εκπαιδευτικοί ήταν αυτοί που χώριζαν πάντα τα παιδιά σε ομάδες και φαινόταν δύσκολο πως τα παιδιά θα καταφέρουν να χωριστούν περίπου ισόποσα και να δουλέψουν όλες οι ομάδες με αρμονία. Ωστόσο, για μία ακόμη φορά τα παιδιά μας διέψευσαν και όχι μόνο χωρίστηκαν γρήγορα, αλλά έγινε πολύ άμεσα και η κατανομή των ρόλων. Έτσι, ομόφωνα οι εκπαιδευτικοί θεωρούμε πως αυτό ήταν και το πιο σημαντικό σημείο του  project. Κάθε παιδί βρήκε τη θέση του στην ομάδα, ένιωσε σημαντικό και προσέφερε ένα λιθαράκι στην αλλαγή. Αξίζει να σημειωθεί ότι μαθητές με χαμηλή αυτοεκτίμηση ανέλαβαν πρωτοβουλίες και τολμώ να πω ότι αναβαθμίστηκαν κοινωνικά. Οι συμμαθητές τους είδαν σε αυτούς και εκτίμησαν στοιχεία που δεν είχαν εκφράσει νωρίτερα. Έτσι και εμείς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί γνωρίσαμε καλύτερα τους μαθητές μας και είδαμε και άλλες πτυχές του χαρακτήρα τους. Αυτό ήταν μεγάλο κέρδος για μας καθώς σε κάποια παιδιά βρήκαμε το «κουμπί» τους και καταφέραμε να τα εξελίξουμε συναισθηματικά και μαθησιακά.

   Έπειτα, οι ομάδες ανέλαβαν δράση καθαρίζοντας τον λόφο, τοποθετώντας ταμπέλες και κάδους ανακύκλωσης, κολλώντας αφίσες στον χώρο του σχολείου και δημιουργώντας το δικό τους εκπαιδευτικό παιχνίδι, ώστε να ενημερώσουν την υπόλοιπη σχολική κοινότητα.

   Σίγουρα δεν πήγαν όλα όπως τα είχαμε προγραμματίσει καθώς συναντήσαμε και δυσκολίες. Συγκεκριμένα, η έλλειψη χρόνου δεν μας επέτρεψε να υλοποιήσουμε και άλλες ιδέες των παιδιών, όπως να φτιάξουμε αυτοσχέδια παγκάκια και να κάνουμε αναδιαμόρφωση του λόφου. Επίσης, δεν καταφέραμε να συνεργαστούμε με τον δήμο, ώστε να καθαρίσουν με ειδικά μηχανήματα τα χόρτα στον λόφο.

   Ελπίζουμε την επόμενη χρονιά να καταφέρουμε ακόμη περισσότερα. Οι μαθητές μας ζήτησαν γεμάτοι χαρά να συνεχίσουν και την επόμενη χρονιά το πρόγραμμα, κάτι που μας απέδειξε πως όταν τα παιδιά αυτενεργούν και έχουν ενεργό ρόλο δεν τα παρατούν εύκολα και δεν μειώνεται το ενδιαφέρον τους.   

 

 

Η ομάδα από την Σχολή Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου παρουσιάζει την εργασία της στην δρ. Γκούντολ (Δεκέμβριος 2016). Φωτογραφία: Fragitsa Katogiritis

Back To Top